2012. június 2., szombat

Kis készülődés, bevásárlás...

Jelen!

Jelentem, vásárolni voltam... úgy gondoltam, bölcs döntés felszerelni magam a vasárnapi munkára, úgyhogy úgy döntöttem: így fogok eljárni.

Eddig ugye vasalt nadrágban, fekete bőrcipőben dolgoztam, meg fekete ingben... aminek voltak hátrányai, bőven. A fekete ing tökjó, azt megtartottam... az egész banda fekete ingben dolgozik. Ennek amellett, hogy teljesen jól néz ki, és egyértelművé teszi, ki a munkaerő az üzlethelyiségben, praktikai okai is vannak... még pedig az, hogy a fehér ingen marhára nem mutat jól sem az áfonyalé, sem az angostura (Megj: Trinidad szigetéről származó keserű, leginkább a whisky alapú koktélokba szoktak beletenni pár cseppet az íz lekerekítése érdekében... és a gyömbérsörnek is jót tesz. De lényeg a lényeg, természetes festéknek használták az őshazájában ;) Ezért volt eleve gyanús fehérben menni tegnap, mert ha arra rácsöppentem a Midori dinnyelikőrt (nagyon zöld), majd passzírozok rá mudlerrel (törőfa) egy adag málnát, akkor bizony inkább nézek ki utána avantgárd festménynek, mint bártendernek.

Úgyhogy hurrá, fekete ingem van, rövid meg hosszú ujjú is, ennyi munkanapra bőven elég... majd veszek még párat, amint full time-os vagyok. Viszont amivel gondom akadt, az a nadrág... jellegzetesen: vasalgassa, akinek két anyja van. Arról nem is beszélve, hogy a csapat fele eleve farmerban és rövidgatyában nyomja... még túl is voltam öltözve. Úgyhogy ennek örömére vettem egy fekete farmert, amelyet rögtön ki is egészítettem egy fekete vászoncipővel melóra... ezt a vásárlást szintén munkatársaim ihlették. A fekete bőrcipő marha elegánsan tud kinézni... az viszont nem, ha Mojito mentájának módszeres bárkanállal való ripityára zúzása közben felszabaduló daráltjég maradékán kecses ívben hanyattvágódok. Márpedig menekülő jégdarabok mindig vannak (még ha szépen szalvétával le is takarom felkeverés közben, hogy Daddy atyánk tanította), ha meg nincs, akkor is kicsöpög a mosogatógépből, és én a múltkori műszak alatt is háromszor estem pofára (és kétszer hanyatt) majdnem... amit az koronáz meg, hogy ez a parkettás, mosogatós rész rögtön a lépcső mellett van. Úgyhogy úgy döntöttem, veszek egy nem csúszós, kényelmes cipőt. Jah, igen, kényelem. A lábamra is szükségem van még, úgyhogy a kényelem és a lábfeltörés elkerülése sem utolsó szempont.

A próbafülkére való sorbanállással együtt 45 percet töltöttem a Primarkban, és vettem magamnak egy pár vászoncipőt, egy fekete farmert, egy táskába dugható összecsukható esernyőt, és a kényelem jegyében négy pár zoknit. A végeredmény összesen 20 font volt (A szomszédos outletben a 60%-os kedvezménnyel árusított farmerok és cipők voltak darabonként 25 font körül...). Melóhoz tökéletesen megfelel.

Hazafele séta, Iceland... betáraztam fagyasztott kajából a jövő hétre... meg vettem két liter 100%-os üdítőt (egy trópusi, mangó-ananász-alma-passion, valamint egy narancslét) összesen 2 fontért (egy átlagos helyi capucchino áráért), úgyhogy egy pár napig meg is van a reggeli italom. A város tele van lovasrendőrökkel, meg úgy rendőrökkel általában... a hétvége és a hétfő-kedd négy napos szünet, most uralkodik 60 éve Erzsébet királynő (ahogy kedves tanítványom modta, a Bözsi), úgyhogy elég nagy a felhajtás. Ezért lesz műszakom vasárnap, egészen hétfő hajnalig.

Most egy kis készülődés, tanulás... megkaptam Deetől e-mailben a bár teljes koktélkínálatának részletes receptjét és elkészítését, a felét beAnkiztam (szótanító program, de koktélreceptek memorizálására is különösen hatékonynak tartom) a negyedét már meg is tanultam... úgyhogy jön a többi. Emellett kihasználom az alkalmat, hogy továbbképezzem magam  hely többi termékéből, házi borok, ciderek, sörök irányában is... és persze a tekintélyes barback márkáit sem ártana úgy ismernem, mint a tenyerem. Komolyan gondoltam, hogy ott szeretnék dolgozni, és bejutni teljes munkaidőben, amilyen gyorsan csak lehet... és bár ez leginkább a kilépőkön múlik, nem rajtam, de én is mindent meg fogok tenni, hogy meggyőzzem a vezetőséget - jól döntöttek, amikor engem hívtak. Tanulni is jöttem amellett, hogy pénzt keresek, és profi leszek záros határidőn belül... hogy aztán profiként tanulhassak tovább. Sok tanulás és gyakorlás áll előttem, de egyelőre az előbb leírtak azok, amelyeket ebben a pillanatban, egyedül is el tudok kezdeni. Mindig egy lépéssel előrébb.

Tanuláson kívül még egy kis takarítás lesz... meg olvasok Trónok harcát, mert egy kis pihenés is kijár. Jah, és kis kényeztetésként Chai tea, tejszínnel. Hm. (Apropó: mióta itt vagyok, nem iszom kávét reggelente. Sőt, a két hét alatt összesen 3 kávét ittam, abból egyre tegnap hívtak meg... és olyan szép rozetta volt rajta, hogy csak na...)

Oké, közléskényszer felfüggesztve, további szép szombatot mindenkinek!

3 megjegyzés:

  1. Neked pont jól jönne. =)
    PC-re és Androidra is van, a kettőt együtt is lehet használni. Még Geoff mutatta nekem Oitában, de csak tavaly kezdtem el használni igazán. Alapvetően egy flashcard program... kártya két oldalára tudsz írni (mondjuk egy szót magyarul az egyik oldalra, németül a másikra), és így be tudsz vinni egy egész paklit. Ezután ha elindítod, elkezdi kikérdezni az esedékes szavakat... naponta annyi pluszt, ahányat beállítasz. Mindig kidobja a szót az egyik nyelven, te a másikon fejben kimondod, ezután gombnyomásra megmutatja a helyes választ... ezután egy gombnyomás, hogy milyen nehéznek találtad, és attól függően fogja újra bedobni a pakliba később. Amit jól tudsz, azt hetekig nem látod viszont, ami meg nem ment jól, azt már másnap kikérdezi.

    Én főleg spanyol szótanulásra és koktélokra használom, de régen nagyon jól működött kanjitanulásra is.

    VálaszTörlés
  2. Poén megjegyzés: itt amcsiban sok helyen, így nálunk is kötelező a csúszásgátló safety shoes. És ezt pincéreknek bőrcipő formájában gyártják, szal kellemeset a hasznossal :D

    VálaszTörlés