2012. június 17., vasárnap

Gyorsjelentés

Szia mindenki!


Egy korai műszak után jelentkezem - ma is négyre értem haza, hajnalban. Még csak most kezdünk neki a főzésnek, aztán valószínűleg lesz program délutánra is.

Péntek volt meg szombat - a szombat mindig idegbeteg, de ezen a héten sokkal jobban bírtam már, mint múltkor. A szombat a legrosszabb időpont a tanításra és a gyakorlásra, úgyhogy múltkor ezért volt gáz, de most már jól bírtuk a gyűrődést. Volt egy pár betorlódott időszak, és mivel minden ital egyszerre megy ki egy asztalhoz, így elég csúnya vége van, ha jön három-négy ötfős asztal egyszerre. Mindenesetre klasszisokkal jobban mozgok már az étteremben, megszoktam a kasszát, jól mennek a rendelések, és viszonylag kevés hibát követek el.. komolyat meg már nem nagyon. Tegnap már volt időm játszani az agyam a vendégeknek, ahogy ma is... egyre jobban élvezem. Már hiányzott ez a fele is. Már nem érzem úgy,hogy állandóan ki akar esni a kezemből minden, ismerem a menüt, és hála az otthoni képzéseknek, simán tudok beszélgetni a vendégekkel, meg segíteni a klasszikus italokkal is. Az biztos, hogy minden bajom lenne, ha tapasztalat nélkül jöttem volna ide, minden második körben rohannom kéne a pulthoz.

Lassan de biztosan megszokom a kínálatot, és elkezdtem beseggelni a koktélokat - az első húsz már megy, a maradék tíz már keményebb dió egy picit... de csütörtökön dolgozom legközelebb (meg talán szerdán), addig meg fejen állva is megtanulom. A tervek szerint hétfő délutánra tudni fogom őket, utána meg már csak pontosítok, biztosítom, meg beállítom rá az agyam. Emellett kaptam egy nagyon jó könyvet is kölcsön Neiltől: "The Joy of Mixology", nagyon jó szakmai könyv... pont erre volt szükségem. Lelkes hogy lelkes vagyok, adja sorban a könyveket, szakmai folyóiratokat... és amint az alapokat megerősítettem, és értem az elméletet, jönnek a klasszikusok. Jerry Thomas, El Floridita, és így tovább... nagyon tetszik.

Kezdek jól kijönni a kollégákkal is. Neil nagyon jó arc, és haláli figura, jól tudunk együtt dolgozni. A nagyfőnök, Mike (félig japán) még játssza az agyát, de úgy tűnik, már meggyőztem. Tegnap már készítettem neki két italt, meg volt elégedve. Nagyon érdekes jellem, de simán ki fogom ismerni. Összebarátkoztam egy izlandi párral is, akik pincérek odalenn - nagyon érdekes az ő sztorijuk is. Jó személyiségek jöttek össze, jó lesz itt dolgozni. Fél kettőig dolgoztam tegnap, aztán még háromnegyed háromig benn maradtunk, és dumáltunk a teraszon négyesben (Neil, az izlandiak meg én), és néztük a szokásos szombat hajnali romokat. Szombat éjjel, mindig durva. Képzeljétek, láttam Navii-kat, az Avatarból. Elsétált kora este egy csapat tökkék, fonott meg raszta hajú Navii leányzó a terasz alatt, autentikus szerelésben... azt mondták, látnak engem. Valószinűleg leánybúcsúra mentek.

Elkezdtem begyűjteni az első jattokat is... úgy döntöttem, hogy minden nekem járó jattot későbbi befektetéseimhez, üzleteimhez teszem félre az erre kijelölt, normál mennyiségen felül... így én magam, saját teljesítménnyel dolgozom meg azért, amit a későbbiekben el fogok érni. Elszórhatnám marhaságokra, de így sokkal jobban fogok járni hosszú távon. Először forogjon a pénz. Ahogy számoltam, még átlagos teljesítménnyel is nagyon nagy lökést fog adni a terveimnek. Bár először a tanulás, továbbképzés, majd egy ötlet kell. A hosszútávú tervek még ráérnek, most még csak berendezkedem.

Niki rendben van, csak kicsit el van még veszve szegény... de már egyre jobban bírja, úgy látom. Most épp főzi a tonhalas rizst... úgyhogy mindjárt kaja. Nyamm. De jó dolgom van.

Egy pár napig pihi, úgyhogy szerintem többet fogok írni. Ennyi volt mára, köszöntem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése