2012. június 27., szerda

Helyzetjelentés

Üdvözlet emberek!

Bocsánat mindenkitől az eltűnedezéstért - nagyon hosszú múlt és ehetem volt, rengeteg történéssel. Megpróbálok mindent összeszedni, hogy semmiről se maradjatok le.

Először is, szombat: a hétvége kemény volt. Brutális szombat esti műszakom volt, az alsó, étterem szint felforgatta az egész koktélbárunk életét egy-két fura rendeléssel... úgyhogy a feje tetején állt a bár reggelre, azt se tudtuk, hol vagyunk. Ronda volt, majd egyszer a tűz mellett elmesélem.

Egy tíz és fél órás műszak után sz*rrá áztam az egyetlen nagy esőben, mióta itt vagyok - azóta sem esett rendesen, csak egy csöpögés volt egyszer. Úgyhogy félhullán kimentem Kittiért a reptérre... hazahoztam, minden oké. Most már teljesen boldog vagyok, itt van velem. Berendezkedtünk a nagyszobába, Niki a kicsibe... szegénynek most épp nincs ágya. Hárman le akartunk laptoppal az ágyára, és beszakadt alattunk. Úgyhogy most csak a matracon alszik. Puff nekünk.

Hétfőn megvolt az első nyitvatartásom - tök egyedül vezettem a bárt. Bár hétfői nap, és azok lazák, de nagyon jól ment. Ez az első igazán komoly lépésem volt a szakmában. Túléltem, jól ment, ügyes voltam, bőven megtermeltem a munkabérem... és megint majdnem tizenöt font jattot tettem zsebre. Pedig hétfő volt. Volt egy pár nagy forma, köztük egy lengyel pár, akik alig beszéltek angolul... többek közt belőlük is törzsvendégek lesznek, annyira jól érezték magukat. Műszak végén egyedül feltakarítottam, mindent rendbetettem, lezártam a bárt, elszámoltam a kasszával, lerendeztem a széfet, megcsináltam a jelentéseket... mindenki meg volt velem elégedve, ma meg amikor a bár környékén jártam (szabadnapos voltam), mindkét főnököm (a nagy is meg kicsi is) nagyon megdícsért. Múltkor leadtam a biztosítási és adószámom, letudtuk a papírokat, és kiderült a fizetésem is... hát... már most másfélszer annyit fogok keresni, mint múltkor a Marriottban, és azt mondta a főnök, hogy amint tudom fejből a koktélokat, és mindent jól nyomok, akkor már jövő hónapban emel. Aztán ha felfut a bár, és nagyobb lesz a forgalom, akkor mindkettőnk fizetése követni fogja azt valamelyest - kellenek neki a jó emberek.

Ma állásvadászat volt a lányoknak - reggel indultunk, nemrég értünk haza. Voltunk a kikötőben, ping-pongoztunk a parkban... nyomtattunk egy rakat önéletrajzot, és mindenki szórta mindenhol. Kittire annyira büszke vagyok. Ide jött egy idegen országba, egy olyan nyelvet beszélve, amit fél éve tanul, és pont úgy ment be önéletrajzzal mindenhová, mint mi. Nagyon ügyes volt... és bátor.

Délelőtt felhívott egy olasz srác... a fejemben azonnal kigyulladt a zöld "Opportunity" (lehetőség) villogó, úgyhogy megpróbáltam a maximumot kihozni a helyzetből... a Lucky Voice karaoke bár koktélbárjába keresett bártendert. Mondtam neki, hogy már dolgozom, köszi, és imádom a munkahelyem.... aztán belendültem. Említettem, hogy véletlenül pont most jött a barátnőm is az országba, kb három napja, szintén bártender, és szintén beszél japánul... ha érdekli az önéletrajza, beszaladnánk személyesen. Mondta hogy oké, hatra ott lesz.

Jó húzásnak bizonyult... nem kellett bedobni az önéletrajzot, találkoztunk személyesen. Rögtön, sutyiban interjú is lett belőle - Kittit azonnal bedobta a mélyvízbe, még a free pourját is . Szegény köpni nyelni nem tudott, de nagyon jól kezelte a helyzetet, és ügyes volt. Kap majd egy rakás koktélt, öt napja lesz megtanulni, át kell állnia a brit mércékre, és a brit free pourra... úgyhogy holnap kérek Neiltől egy pár üres üveget, meg egy pár tanácsot, hogy hogy a viharban kell huszonöt milit tölteni free pourban... aztán mivel nem kell önéletrajzot osztani... holnap kezdődik a kiképzés. Letanítom Kittinek a teljes bárszókincset angolul, italismeretet angolul, átadok mindent, amit eddig itt tanultam... és fel tud készülni profin a próbanapjára, jövő hétre. A manager egy nagyon kedves, türelmes, de profi olasz fickó, szerencsére nagyon jó angollal... pont ideális hely kezdésre, és még japános vonatkozású is. Rögtön a tengerparton. Nagyon szurkoljatok, de én bízom benne.

Következő projekt Nikike elhelyezése - ami késik, nem múlik. Bízom benne is, nagyon ügyes lesz... csak ki kell várni a visszajelzéseket, de minden rendben lesz vele is. Nem szabad feladni, még csak most indultunk.

További random tények: ettünk curryt egy japán kajáldában. Az ASDA-ban 75 penny a pocky (csokis japán ropi). A lányok viccesek, ha hintáznak. Ledumáltam a lakbérünket heti 20 fonttal (az összesen 80 font spórolást jelent havonta). Az Oki bár terasza alá egyik nap beállt egy Gypsy Jazz (cigányjazz) banda két akkusztikus gitárral, meg egy bőgővel, iszonyúan jó volt. Kegyetlen hangulatot csináltak... kinyitottam az ajtót, és lehalkítottam a saját zenénk.










Mára ennyi, a továbbiakban részletesebben, rendeszeresebben próbálkozom. Köszöntem!


2 megjegyzés:

  1. Gratulálok Gábor, nagyon ügyes vagy.
    Szép teljesítmény ennyi idő alatt.
    A csajoknak kitartást, de mivel fogod
    a kezüket, nem lesz baj.
    Nagyon örülök a sikerednek.
    Pusza

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok Kittinek!! Biztos lendít a bátorságán, hogy egyből lett melója és nem kellett sokat otthon ülnie =) Azért ahogy leírtad, hogy ki fogod képezni, most kicsit féltem tőled. Csak kedvesen és sok nagyöleléssel.

    VálaszTörlés