2012. május 30., szerda

Néhány laza nap...

Az utolsó pár napban lazítottam - viszonylag nehezen viseltem, nagyon bennem van a mehetnék.. de most a legjobb amit tehetek, az hogy várok. Méghozzá kettőre egyszerre... úgyhogy egy újabb ajánlat után már úgy meg lennék zavarodva, mint vasorrú bába a mágneses viharban. De most kettőt még simán elintézek. Sokkal jobb két állás közt vacilálni, mint egyet se kapni, úgyhogy ígérem, nem leszek hálátlan, és 100%-ig kihasználom a helyzetet.

A helyzet az, hogy bejött egy másik állás is, és tisztázódott az előző... Ahol próba napon voltam, oda holnap megyek vissza megbeszélni a részleteket - kíváncsi vagyok, hogy akarnak felvenni. A másik helyre pénteken hívtak próbanapra: az egy kicsit viccesebb. Állítólag valami japán éttermet akarnak nyitni négy héten belül, és annak a koktélbárjába keresnek jópár embert, lehetőleg japánul beszélőt. Nah, japánul beszélő bártendert nem sokat találnak erre... azaz rajtam kívül maximum egyet, de azt is csak két és fél héten belül ;) Addig meg állítólag el tudnak helyezni egyéb éttermekben.

A haditerv a következő: elmegyek csütörtökön megnézni, hogy akarnak felvenni oda, ahol már voltam eleve... tetszene a hely, ha full time felvesznek, elfogadom. Ha csak part time, akkor is, csak legfeljebb elkezdek ügyeskedni a második hellyel. Ott eleve full time állást ajánlottak. Tartok itt egy kis hangos (azaz látványos) gondolkodást:

Van pro és kontra is elég.
- A Koba egyetlen kontrája eddig, hogy lehet, hogy részmunkaidő. Ha igen, az ideiglenes megoldásnak elég. De ha full time felvesznek korrekt szerződéssel, elégedett lehetek. Lesz előrelépési lehetőségem azon a helyen, rengeteget tudok tanulni, és ha mégsem jutnék előrébb anyagilag, teljesen jó referencia lenne más helyre is.
- A másikban full time munkát ajánlanak... és japános a hely. Ez egyszerre pro és kontra. Pro, mert egy plusz dolog amihez értek, és jó, ha jobban megfizetik. Kontra, mert igazából én minél távolabb szeretnék kerülni a japános hatástól. A komolyabb kérdés az, hogy újonnan nyíló hely, nincsenek törzsvendégek, balhés, valószínűleg nem egyszerű a kezdet... és ki tudja, túléli-e az első hullámot. Mindenesetre próbának tökéletes, ha az első hely nem jönne be teljesen. Kreatív vagyok, szeretem a kihívásokat, és tuti nagy élmény lenne felfuttatni egy éttermet, és annak koktélbárját. A dologból tuti jól jövök ki.

Egyébként csak lazulás van meg volt. Jah, meg tanítás. Ma is három óra, pénteken is annyi.. tökjó, mert megy vele az idő, és pénzt keresek. Azon kívül... séta volt, bevásárlás, teázás, tervezgetés... tanultam is kicsit, meg közben úgy döntöttem, szabadidős tevékenységet is kiutalok magamnak... elkezdtem olvasni a Game of Thronest végre. Természetesen angolul, így még simán szánhatok is rá időt, megéri. Még mindig kegyetlenül jól van megírva, és nagyon szépen. Van egy pár archaikus kifejezés benne, de legfeljebb kiröhögnek.

Ezen kívül főzőcske volt... Egyik nap saláta, ma meg mexikóit főztünk... valamilyen csípős lasagne félét, gyroshoz hasonló tekercsben... nagyon finomra sikerült. Aztán mára meg lazulás maradt... de mostmár tényleg. Holnap meg interjú. Szurkoljatok a teljes munkaidőért, jó lenne, ha elsőre összejönne.

UPDATE:

Egy kis anekdotával zárnám: érdekes eset, ma történt velem.
Megyek az Icelandben, kis kosaramban a gyümölcslémmel és pizzámmal, megyek a kasszához fizetni. Lepakolom szépen mosolyogva a cuccaim a futószalaghoz, aztán meg le akartam tenni a kosaram a földre a többihez... erre jön mögöttem két kissé mogorva csaj, teljes fapofával, és egyenest odab*szta elém a kosarát, bele a többibe, tele a cuccaival. Kerek szemekkel nézek, ő meg unottam rám néz, hogy "szori", aztán felveszi. Én le tudtam rakni a kosarat, mentem is fizetni.. egy pillanatra azt hittem, hogy eltévedtem, és egy másik országban járok... erre az egyik csaj elkezdett beszélni a másikhoz - magyarul.

ba dumm ts.

Mondani sem kell, elrejtettem, hogy OTP-s a kártyám, fel ne ismerjék. Köszönöm a figyelmet!

14 megjegyzés:

  1. Azaz! Hihetetlen milyen gyorsan felhúzod a dolgokat apám! Gratulálok csak csapassad így tovább! Veled vagyunk! :D

    VálaszTörlés
  2. Köszi, kemény vagyok... =) Veled mi a helyzet? =)

    VálaszTörlés
  3. Mért röhögnek ki azért mert archaikus kifejezések vannak a Game of Thrones-ban? Nem értem. Mármint a szóhasználat szerintem emeli a hangulatot=) Bár még csak HBO-n néztem

    VálaszTörlés
  4. Miért akarsz a japán hatástól távol kerülni?

    VálaszTörlés
  5. Sejtem mit értesz "archaikus" alatt a regényben, nekem special tetszenek. Mint fent mondták ez mind hangulatemelő és a tudásod is gyarapodik.

    És ezzel a sok japán fikázással még a végén nekem is elveszed tőle a kedvem, vagy legalábbis hülyének érzem magam amiért belevágtam. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, Gare:
      Félreértettetek a dologgal kapcsolatban, nekem is nagyon tetszenek, kell a hangulatához. És az egyértelműekkel különbséget tudok tenni... csak akkor lenne vicces a helyzet, ha némelyiket elkezdeném úgy használni, hogy azt hiszem, mai szó...

      Kriszta:
      Talán nem is a távol kerülni a jó szó... hanem az, hogy nekem különösen nincs rá szükségem. Sokan nem értik, miért nem japános irányban helyezkedem el... és a dolog egyszerűen annyi, hogy a japános vonal nagyon nem szolgálja a hosszú távú érdekeim általában. Néha már kicsit idegesítő tud lenni, hogy ahányszor elkezdek beszélgetni erről valakivel, mindig az a vége, hogy bizonygatnom kell, miért nem akarok japánba menni, és tényleg nem ott akarok élni? Tényleg nem akarok tolmács lenni, és miért nem akarok tolmács lenni? És japán cégnél dolgozni? Hogyhogy nem? De ha tudok japánul, miért nem japánban vagyok? Szeretem a japánokat, szeretem a nyelvet, és imádok tanítani, de ebből egyedül a tanítás az, amire megfelelő keretek közt hajlandó lennék rászánni az életem (nem japán tanítására, másra). Egyszerűen nem érzem, hogy az életcélom a japánokkal kapcsolatban lenne. Ez nekem hobbi, de nem szeretnék teljes munkaidőben ülni benne. Nagyon szívesen visszamennék oda fél évre nyaralni, de eszembe nem jutna ott dolgozni.
      Néha hülyének vagyok nézve, mert jelenleg nem tűnik logikusnak, amit csinálok. Ez csak azért van így, mert én hosszútávon gondolkodom és tervezek.

      Törlés
    2. Ja, oké, már azt hittem a nyelvvel vagy az emberekkel van valami gondod valamiféle negatív experience miatt. De így érthető. Szerintem a japán nyelvtudásod talán inkább meglepi az embereket és csodálkoznak hogy miért nem vagy teljesen belebuzulva, pardon my French.

      Törlés
  6. Abszolút megértelek, én két hét múlva kiköltözöm Berlinbe :D Japánok közt én sem szivesen dolgoznék, de remélem találok majd egy két japán barátot :)
    Szal további sok sikert, figyelemmel követem h halad a dolgod, nem sokára nekem is le kell vágjak egy sor jobhuntot, de jó lesz ... Kitti mikor megy ki hozzád?
    Amúgy most hol lax?

    VálaszTörlés
  7. Japán barátoknak én is mindig örülök =)
    Kitti a hónap közepén jön, addigra rendet kéne csinálnom itt, hogy ő is könnyebben indítson.

    Most Brightonban lakom... kb húsz percre a tengerparttól. Te mit szeretnél csinálni Berlinben? (És hogy választottad ki Berlint?)

    VálaszTörlés
  8. Azt tudom h helyileg hol lax, arra lennék kiváncsi h kivel, mennyiért, mekkorában stb ... és Kitti mit fog kint csinálni, tudni már?

    Én eléggé bizonytalan vagyok a dolgot illetően, lévén h nem beszélek németül, de a párom ott kapott munkát és megkért h költözzek hozzá, mert ez a távkapcsolat (1 éve nyomjuk) kezd elég nyomasztó lenni és nem is lehetne tovább folytatni ... long story short h összeköltözünk, ö szakács lesz, én meg majd keresek vmit amihez nem feltétlen kell a német nyelvtudás ...

    VálaszTörlés
  9. Egy szobát bérelek egy ír nőtől, vele meg a fiával lakunk itt jelenleg... valószinűleg Kitti is idejön majd először, mielőtt keresünk egy másik házat. Iszonyúan olcsón adja helyi viszonylatban, 75 fontot fizetek hetente. Kitti ugyanolyan sulikat végzett mint én, csak ő először inkább Baristaként szeretne dolgozni, kávéval. =)

    Hm.. a párod most merre van?
    Berlin... hát, ott még azt hiszem beszélnek angolul, aztán a többit majd megtanulod. Egy jó barátom most költözött el Barcelonába a párjához, és ő is angolul beszél, spanyolul meg két hónapja tanul maximum... és nagyon gyorsan halad, már nagyon ügyes. Azt hiszem, te is meg tudod ám oldani, ügyes leszel.

    Milyen munkákban gondolkodsz? Tartalékaid vannak?

    VálaszTörlés
  10. Na az tök jó, jól elterveztétek ezt a dolgot, biztos nagyon boldogok lesztek :)

    A párom görög, Athénban él, hétfőn költözik ki Berlinbe, neki már meg van a munkahelye, jó pénzt fog kapni, plusz lakást és élelmet, szal ezek kipipálva, ha nem találok munkát egy ideig sem fogok éhen halni :) De persze nem szeretnék a nyakán lógni, jó lenne vmi vendéglátás, étterem, hotel, amikben eddig is nyomultam, én ezekért élek :) vagy gyerekek :) mármint nem saját :D Hát, én is nagyon remélem h hamar rám ragad a német, legutóbb svájcban dolgoztam, ott is németül beszéltek, szal vmennyi már ragadt rám, de nyilván nem több mint h megtudjam kérdezni merre van a mosdó XD

    VálaszTörlés