2012. július 4., szerda

Egy pár tanulós nap

Szabadnap! Kettő egymás után, ráadásul. És nagyon produktívan, értelmesen teltek... leginkább tanulással.

Első hír: Kitti pénteken megy is dolgozni. Nagyon büszke vagyok rá ;) Eddig is az voltam, de nagyon gratulálok neki. =) Niki pénteken megy interjúra a Costára, aki szintén nagyon ügyes... és így már sima ügy lesz az egész. Ha mindkét lány dolgozik, akkor már rá tudom feküdni a pénzcsináló projektre, és a hossz távú terveink kivitelezésére... avagy fogalmazhatok úgy is: amint mindhárman megkaptuk első paycheckünket, tervünk a második fázisba lép. (Én holnap kapom meg az első fizetésem ;)

Első lépésünk, hogy összespórolunk egy depositra(kaúció), és beköltözünk a városba... közel a munkahelyeinkhez, (egymástól 5-5 perc sétára dolgozunk mindhárman), egy saját kis kétszobás lakásba... úgyhogy szabadnapjaimon elkezdhetünk helyet keresni. Amennyit itt fizetünk, annyiért lehet, hogy már kapunk sajátot. Kíváncsi leszek. Nem rohanunk sehová, meg tudjuk várni a jó ajánlatokat. Úgy is szeretnék hosszú távon ingatlanokkal foglalkozni, nem árt, ha jó párat megnézek belülről szabad napjaimon. Ha elköltöztünk, a következő spórolásom a jogsi megszerzésére fog irányulni... az első játékpénzből meg elküldjük Kittit egy thai masszőrhöz. Jah, játékpénz - ezt majd egy később bejegyzésemben elmagyarázom egy nagyon hasznos pénzkezelési struktúrával együtt, amit napi szinten használok.

Mint mondtam, a napok tanulással teltek. Megtanítottam Nikit a devizatrade alapjaira, és elkezdtem tanítani neki stratégiákat is - ha part time dolgozik is valahol, simán lesz ideje szabad idejében foglalkozni vele... Én is átismételtem kicsit. Én mondjuk a hosszabb távú befektetésekre és az egyébként egyszerű papírként mit sem érő pénz szilárd, kézzel fogható, értéket jelentő eszközökbe mentésével fogok foglalkozni... de mivel ezekbe nem kevés tőkét kell invesztálni, így nem árt, ha kicsit megcsapoljuk a különféle pénzügyi piacokat és felfújt lufikat is. Mindenki derivatívákkal és spekulációval akar pénzt keresni... számunkra a terv, hogy ezt szépen lecsapoljuk, és újra értéket csinálunk belőle. A pénz magában semmit sem ér, a cél az érték lenne. Elég kitekert a világ, hogy ez nem egyértelmű. Sajnos. Megnézzük, mi lesz belőle. A terv vázlatokban készen áll... most pedig hogy mind dolgozunk, kicsit alá tudjuk rakni a kakaót, én meg a célok mögé tudom helyezni kicsit az alapokat - a tanulást.

Kitti koktélokat tanult a melóhelyre, úgyhogy segítettem neki is... nagyon ügyes volt a melóhelyén, és pénteken már kezd is. Ez is megérte. Én nekikezdtem az új tananyagomnak - egy kuponos oldalról sikerült szereznem egy levelezős NLP (Neurolingvisztikai programozás) tanfolyamot, negyedáron. Még ismerkedek csak a tananyaggal, meg a dologgal úgy általában... a korábbiakban használtam már ide sorolt technikákat, és marha hasznosnak találtam, de most átfogóan és pontosan is megtanulom a dolgokat. Komoly véleményt még nem tudok alkotni róla, nem látom át egészben. Magyarországon egyébként egy szinte teljesen ismeretlen dolog... pszichológián, kommunikáción alapul, és alkalmazásában néha a hipnoterápiához is elég közel húz. Röviden, kvázi arról van szó, hogy olyan szinten megismerjük és modellezzük az emberi gondolkodást, észjárást, viselkedést hogy bele tudunk nyúlni. Javítható ezzel az emberek teljesítménye, elintézhetőek rossz szokások, gyógyíthatók fóbiák, és hasonlók. Az eddigi észrevételeim alapján a dolog teljesen egzakt, cél és eredményorientált, és nélkülözi a hókuszpókuszt, meg a sok felesleges woodoozást is. Mellékesen egy vizsga után kapok róla egy brit és egy nemzetközi bizonyítványt, aztán ha kedvem van, part time még praktizálhatok is vele... de ha nem is, tuti, hogy magunk közt, a céljaink elérésében nagy segítség lesz. Nem beszélve a kommunikációs, meg stratégiai előnyökről tárgyalás közben. Jól használható a cucc az üzleti életben, hétköznapokban, terápiás célokkal... Azt már elterveztem, hogy a tanfolyam elvégzése után főpróbaként leszoktatom Nikit a cigiről. Ha sikerül, valószínűleg működik a dolog. Ha meg nem, akkor meg nem volt drága a tanfolyam, ennyivel többet tapasztaltam, és kicsit mélyebben, más is megértettem az elme működését... és nem várom többet tőle. Nem hiszem, hogy egy-két hónapnál tovább fog tartani.

Holnap este meló - már egyre jobban megy. Egyre gyorsabban dolgozom, tudom a koktéljainkat (még ha variálták is azóta a menüt), szeretnek a munkatársaim, mindegyikükkel nagyon jól elvagyok... jól eligazodom a bárban, probléma nélkül nyitom és zárom a boltot, megszoktam az elszámolást, pénzkezelést... és tudok kicsit foglalkozni a klasszikus bartendinggel és koktélokkal is. Vasárnap egész jól ment a bolt az eső ellenére is, hétfőn meg sehol senki... de a földszintiek leleményességének hála, elkezdtünk az étteremben is koktélokat kiszolgálni (ha már fenn tök üres voltam..), így majdnem több forgalmat csináltam egyedül koktélokból, mint a többiek öten a földszinten kajából. Leteszteltük az új szakácsot - isteni tenpurát ettünk. Nyamm.

Ma már csak pihenés és lazulás - holnap még vennem kell egy füzetet tanuláshoz,  aztán már csak dolgozni kell menni. Most megint ketten leszünk benn.







5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ez a neurolingvisztikai dolog érdekesen hangzik, de azért még sem tetszik a dolog. Egyszerre juttatja eszembe a pszichológiát, a hülye embereket és a kígyókat..a kígyókat azért, mert mikor ilyen körmönfont emberekkel találkozol (amilyennek most tanulsz=D) az olyan érzést ad nekem mindig, mintha kígyókkal beszélgetnék. Ha sikerül is hasznosítanod, azért remélem nem válik részeddé - lényeddé. Megbocsáss, de barátodként így érzek.

    Batu meg nem érti a névadást, szerinte logikátlan, mert a neurolingvisztika egy nagyon komoly nyelvészeti ág ( a nyelv, mint egy agyi funkció hogyan működik, pl.: egy igeragozásnál milyen impulzusok mennek végbe az agyban), meg biológia és orvostudományhoz tartozik, de amit te írtál inkább pszichológiának (pszicholingvisztika) hangzik neki. De azt mondja te valószínűleg jobban tudod, szóval nem tudsz valamit arról, miért pont így hívják ezt? Vagy többet takar mint amit leírtál?

    Andi

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Köszi a feedbackért, nagyon jó, ha kívülről is folyamatosan kapom a visszajelzéseket, véleményeket. Értem egyébként az aggályaid, alapvetően az én fejemben is megfordultak, amikor kb másfél éve először találkoztam a dologgal. Aztán most megnéztem, és az anyag alapján kiderült, hogy innen-onnan a tananyag egy jó részét összeszedtem már, és a felét ösztönösen, a másik felét tudatosan, aktívan használom... csak most megkaptam szépen összeszedve, áttekinthetően, szisztematikusan is.

    Lényeg a lényeg: a jövőbeli terveimhez nagyon komoly tárgyalástechnikai háttérre lesz szükségem, és ez tökéletes kiegészítés ahhoz, ha begyakorlom. Ettől függetlenül nem kell félni, nem fogok lépten-nyomon elemezgetni mindenkit, ember maradok, csak egy picit többet fogok tudni az emberi gondolkodás szerkezetéről, motivációkról egy másik szempontból is. Rengeteg kommunikációs stratégia. Mint mindent, fel lehet ezt is használni kígyó módjára, vagy rossz célra, de a dolog nagy részben a nyer-nyer szituációk előidézéséről szól, kölcsönös megértés alapján.

    Batunak egyébként igaza van, közelebb áll a pszicholingvisztikához, és erősen felhasználja annak az eredményeit is. Amit én szereztem, az egy alapszintű, bevezető tanfolyam, ami nekem bőven elég lesz - igazán mélyen nem szeretnék foglalkozni vele. De amit ez ad, azt bőven fel tudom használni. Utána ezer más dolgom van, amit tanulhatok, és tanulnom is kell ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké, ha tárgyalásnál hasznosítani tudnád az iszonyat jó lenne=) És megnyugtat ha nem szeretnéd lépten nyomon analizálni az embereket. Ismerek olyan embereket akik ebben lelik örömeiket... *hug* nyuuu (csakhogy növeljem értelmes hozzászólásaim számát)

      Ok, Batu aggódott, hogy nem próbálnak-e átverni és nem azt tanulod amit szeretnél, de akkor csak rosszul adtak neki nevet. Sok sikert!

      Törlés
    2. Köszi. =)

      Eközben átnyálaztam az anyagot, és kezd kialakulni a véleményem... Látlatlanban nem nagyon tudtam nyilatkozni. =)

      Lényeg, hogy így alaposabban átolvasva eléggé áltudomány, bizonyítás, megcáfolhatóság nincs benne túl sok, nagy része teória, ami vagy működik, vagy nem... Van benne körülbelül húsz oldal, aminek látom értelmét, és megerősítik a tapasztalataim... azok tárgyalásnál hasznosak. A többit nem igazán lehet komolyan venni sajnos. Úgyhogy Batunak nyugodtan mondd meg, hogy igaza volt. Át nem akartak verni, csak ez kevés, és nekem túl homályos. Azt hittem, csak egy komolyabb forrás hiánya miatt volt lyukas a dolog, de már ez is kiderült =P

      Egyébként meg így tanul az ember... ha nem olvasom el, és nem szerzem meg, tuti hogy birizgálja a csőröm, hogy miért nem =P Így viszont kritikusan tudtam állni a dologhoz. =)

      Törlés