2012. július 8., vasárnap

Egy kevésbé vicces este - sztorik a bárpult sötét oldaláról...

Szépjóreggelt!

Úgy érzem most magam, mint akit megvertek. Fizikailag legalább is mindenképpen. Szellemileg kevésbé... kedvenc munkatársam készült ki teljesen csak a tegnapi nap folyamán... nagyon ráfér a két nap pihenés. Volt húsz perc az estében, amíg csak szépen leült, és nézett ki a fejéből, mert sokkolódott a rendszer. Lefagyott. Fogott egy pohár vizet, és relaxált. Egyáltalán nem hibáztatom... nyolc évet állt eddig a pult mögött, és egyre nehezebben tűri az idiótákat.

Na mindegy. Lényeg, hogy ez egy marha borús, nagyon esős nap volt - úgy ömlött a víz, hogy még a bár is beázott. Úgy kopogott a vödör, mint egy metronóm... simán lehetett volna vele gitárórát tartani. Kinn centis víz állt, vízesésben folyt a teraszról... úgyhogy vendég is viszonylag kevesebb volt az este folyamán. Szombathoz képest laza volt, bár azért volt egy pár ütősebb periódus.

Az italok nagy részét ma én készítettem - szinte mindent. Nagyon jó gyakorlás volt, megint sokat gyorsultam. Elkezdtem használni egy pár új trükköt, ami gyorsít az elkészítésen... jól működnek. Már nem gáz a két kézzel két shaker rázása sem, meg kontextusában látom a dolgot... két-három hónap, és profin fog menni a rendszerezés is. Ami alaposan nehezítette a dolgot, hogy rögtön a nap legelején a limehéj dísz levágása helyett a középső ujjam hámoztam meg, nem a limeot. Úgyhogy elég véres jelenet volt, és egy ujjal kevesebbet tudtam használni az este folyamán. Hiányzott kissé, de már nem fáj. Egy Showder Club jelenet jutott eszembe... ha jól emlékszem, Dombóvári István ,és az Ezel-Sandokan gyrossütő török gyerekek, amikor belevágnak az ujjukba... azonnal röhögtem, amint már a csap alatt tartottam. (Lajosss! Lajosss!! hozdakötszert! - ahogy a török gyerek kiabál =P Török gyerek megvágta, magyar gyerek gyógyítja...) Lényeg, hogy kimostam, kaptam rá tapaszt, jól leragasztottam, aztán vágtunk a gumikesztyűről egy ujjat, amit rá tudtam húzni, hogy lehetőleg ne vérezzem össze az italokat. Nem így értik a Bloody Mary-t. De legalább a shaker jegelte. A kedvenc, ismétlődő sérülésem egyébként az, amikor a dobozpapírok vágnak meg - az ujjam, általában az előtt, hogy ki kéne facsarnom egy doboz citromot és két doboz limeot. Vicces, de csíp. =P

Tegnap az emberek voltak a legfurábbak - kaptunk hideget, meleget. Tele voltunk barmokkal, de volt pár nagyon rendes ember is. Visszajött pár kedves törzsvendég - mindig ugyanazt isszák, de imádják. Volt egy nő, aki meg folyékony marcipánt akart, amit egy másik országban kapott egyszer - és azóta nem talál. Mondta, hogy legutóbb Svédországban nem kapott... úgyhogy ennek örömére olyan amaretto sourt kapott, hogy még háromszor rendelt. Azt mondta, nem ugyanaz volt, kicsit profibb. =)

Voltak további kedves vendégek, akiknek nagyon örültünk... de volt egy pár igazi, megátalkodott idióta, aki úgy kb tönkretette munkatársam estéjét.

Az első gyomrost még viszonylag korán kapta... de az nagy ütés volt. Bejött három srác, tigrisjelmezben, vigyorogva mint a tejbetök, hogy jöttek koktélozni. Mi ilyenkor a feladat, ha bejön az egyébként elegánsnak szánt koktélbárba három nagyra nőt tigris? Udvariasan elküldjük őket, hogy bocsika, dress code van. Pizsamában nem lehet bejönni, még csíkosban sem... megvan a minimum öltözködési elvárás.

Neil szépen el is mondta nekik, hogy nem engedheti be őket... erre visszakérdeztek: Miért? A válasz: őőő.. mert úgy néztek ki, mint három gepárd? Mondták, hogy jó, de emiatt öhetnek be? Mondta, dress code, ez egy koktélbár, megvannak a követelmények. Erre előhúzták a lehető legundorítóbb ütőkártyájukat, amit lehetett - szó szerint idézem: "Most akkor nem fogsz beengedni három meleg fiút koktélozni a bárodba?"
Sajnos nem. Innen kezdve elkezdtek patáliát csapni. Munkatársam abban a pillanatba lenácizták, meg volt hülye homofób, meg minden franc. Csak szerintem kicsavart az érvelés? Semmi, de semmi bajom a melegekkel, és egyáltalán nem zavarnak, amíg nincs velem hátsó szándékok (if you know what I mean), vagy nem élnek vissza a helyzetükkel. Egyetértek az egyenlőséggel, de azzal nem, hogy egyesek még egyenlőbbnek képzelik magukat. Úgyhogy majdnem ordítozásig fajult a dolog... de szerencsére senki nem ment utánuk, hogy megverje őket, és viszonylag békésen távoztak. Csak egy pár fennhangú nácizás, meg homofób bár. Erről nem volt szó. Arról volt szó, hogy örülünk nekik, ha normálisan jönnek... de csak magukból csináljanak bohócot, ne a mi bárunkból. Szegény nagyon kiakadt, elég ideges volt.

A másik pofátlan banda bejött zárás előtt fél órával, vagy 7 negyvenes nő, és azonnal alkudozni kezdtek - kértek egy ingyen pezsgőt, mert a barátnőjüknek szülinapja van. Azt hittük, rosszul hallunk. Asszem nem teljesen fogták fel a szabad piac működését... vagy más fogalmuk van a szabadról. Ha ingyen pezsgőket osztogatnánk, akkor jótékonyság lennénk, nem üzlet. Most menjek oda a házinénihez, és jelentsek be két hét ingyen lakbért, mert Kittinek és nekem is szülinapunk lesz? Szép. Vagy felmegyünk a hegyre, és elkötünk egy lovat. Aztán ha elkapnak, majd bejelentjük, hogy szülinapunk van. Úgyhogy innen kezdve húzták a szájukat, kifizették a magukét. Aztán később még velem szívóztak egy sort, mert hibát merészeltem véteni az angolban (hajnali kettőkor, egy agyb*szós nap után összekevertem a much-t a many-vel)... viszont a mellettem törölgető manager megnyugtatott - nyugi, az csak egy hülye idióta, aki jobb esetben egy nyelvet beszél, amíg én alsó hangon hármat.Nem kell foglalkozni velük. Én nem is foglalkoztam.

Végül bezártuk a bárt. A vacsora tofu teriyaki volt, majd kaptunk egy nagy tál sushit is... én egyébként élveztem, és érdekes tapasztalatnak tartottam a napot, de Neil nagyon a szívére vette. Most van két szabadnapja, nagyon rá fér. Ki tudja pihenni magát. Én hulla fáradt vagyok, de majd kialszom magam... ma és holnap egyedül tartom a frontot.

Tanulság: nem a helyzet és a körülmények a lényegesek, hanem a nézőpontunk. Én egyáltalán nem vettem a szívemre, és továbbra is pozitívan állok a dolgokhoz. Még az idiótákhoz is. A világon mindenhol vannak idióták - ez a hely sem kivétel.

Egyelőre mára ennyi - sziasztok ;)



1 megjegyzés:

  1. Szegénykék =( De a bejegyzést nagyon élveztem =D I know what you mean...XD

    Szóval amíg nem említették, hogy buzik meg sem fordult a fejetekben? Amúgy van arra fele meleg bár?

    VálaszTörlés