2013. április 18., csütörtök

Tegyük produktívabbá napjainkat! - egy hasznos kis eszköz, amit a héten találtam...

Az utóbbi hónapom tételmondata is lehetne: az, hogy az ember állandóan elfoglalt, nem jelenti azt, hogy értelmes dolgokat is csinál. Kötelező motivációs bejegyzésünk következik. Jah, és szeretnék ajánlani mindenkinek egy jó kis ingyenes szoftvert, hátha segít legalább annyit, mint nekem.

Mint mondtam, most úgy döntöttem, minden téren megregulázom magam, és fegyelmezetten fogom folytatni bokros teendőim. Mindezt persze azzal kell kezdeni, hogy betáblázzam magam bokros teendőkkel, és véghez is vigyem őket. Ehhez amihez leginkább szükségem van, azok a fegyelmezett, folyamatos célkitűzések, és a régről ismert állandó listázás, hogy az egész a kijelölt mederben haladjon, halogatás nélkül. És erre még egy kicsit rá tudok segíteni, ha jobban odafigyelek a pozitív gondolkodásra is.

Apropó pozitív gondolkodás: A munkahelyemmel igazából marha nagy szerencsém van. Ahogy higgadtan végigvettem az előnyeit és hátrányait, rájöttem, hogy ahogy Kitti is rámutatott, engem konkrétan probléma nélkül, minden erőfeszítést nélkülöző munkáért fizetnek, hogy körülbelül semmi megterhelőt nem csinálok. Emellett az alvásigényem kicsi (6 óra bőven elég általában), és eszméletlenül sok időm van tanulni, és a jövőben értelmes dolgokkal foglalkozni.

Amiről most írok, azok mind egyszerű dolgok. Egyszerű, de nagyon nem könnyű. Semmi bonyolult nincs bennük, de sok fegyelem kell hozzá, és végig kell csinálni. Az első a célkitűzés. A dolog pofon egyszerű: tudd, mit akarsz, és mikor. Írd le, mit akarsz elérni, mik a céljaid, rendszerezd magadban, aztán meg ne ülj ölbe tett kézzel, hanem találd ki, mit kell megtenni hozzá, hogy elérd. A dolgok sajnos viszonylag ritkán pottyannak az ember ölébe, tenni kell értük. Továbbá határidőkre is szükség van, hogy a dolgok tényleg el legyenek végezve.

Mint mondtam, nekem néha túl sok minden van a szemem előtt, és annyi mindenhez akarok kezdeni, hogy a végén nem csinálok semmit. Ezért nekem általában a listázás módszere nagyon jól működik. A módszert az időmenedzsment egy klasszikusából tanultam (Brian Tracy, Personal Effectiveness/Személyes hatékonyság), és marha egyszerű rendszer. ABCDE módszernek hívják. A dolog arról szól, hogy minden reggel vedd sorra, mit kell megtenned, írj róla egy listát, tedd őket fontossági sorrendbe, és a legfontosabbal kezdve haladj, és addig ne kezdj újba, amíg nem végeztél. Ez nekem elég jól működött, pici részekre bontja az előttünk álló nagy feladatokat, ami egészben ijesztő lenne, és lehet lépésenként haladni. Egy papír kell hozzá, meg ceruza. Viszont egy barátom erre ajánlott egy nagyon jó eszközt még hónapokkal ezelőtt, ami akkor úgy eltűnt valahol a linkek között, most viszont nagy eltökéltségemben előástam. Nagyon hatékony egy ketyere (Köszi Réka!).

Egy webes alkalmazásról van szó: www.todoist.com . Működik böngészőből, letölthető szoftverként, tabletről és okostelefonról... és annyira egyszerű kezelni, hogy egyáltalán nem zavar. Sok célkitűzéses progival az a baj, hogy olyan bonyolult, hogy a végén az ember nem látja a fától az erdőt - itt a dolog nagyon egyszerű.

Regisztrálsz, belépsz, és azonnal indíthatsz új projekteket - a projektek alá pedig konkrét feladatokat írhatsz be, csoportosítva, határidővel, fontossági sorrendben. Meg tudod nézni a napi teendőidet, és ahogy dolgozol rajta, egy klikkel ki lehet őket pipálni, amint elvégezted. A program szinkronizálja az összes cuccot, amiről használod... így bárhol vagy, legalább mobilon kéznél van a napi, esetleg holnapi checklist. Ha valaki tudja, hogy hajlamos elfeledkezni róla, még e-mail emlékeztetőt is kérhet reggelente a lista elemeiről.

A héten tesztelgettem kicsit a cuccot - _nagyon_ hatékony. Az utóbbi három napban több mindent csináltam, mint az előtte levő hónapban. Sokkal jobban haladtam a tanulásban, minden határidőt betartottam, és elkezdtem egy pár olyan dolgot, aminek már nagyon régen ideje volt. Ez volt az első benyomás a cuccról, megnézzük, egy hónap múlva mi lesz a véleményem, és marad-e a kezdeti lelkesedés. Addig viszont ajánlom mindenkinek tiszta szívvel, nagyon hasznos a fejetlenség és halogatás ellen. Főleg az olyanoknak mint én, akinek néha nem árt egy alapos fenéken billentés valakitől, hogy végre csináljon valamit. Ez egy nagyon jó, folyamatos, mesterséges fenékenbillentő gép.

Egy kis kétsoros gyorsjelentés, mielőtt lelépek munkába: túl vagyunk az első ellopott biciklinken Leedsben (emlékét megőrizzük), a lakásunk hátsó kertjét pedig pávatámadás érte. Még mindig jobb mint a velociraptor. Részleteket később. Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése