2012. szeptember 26., szerda

Ősz, őszi esők, és egy pár blogbejegyzés, amit elvitt a víz...

Szépjóreggelt mindenkinek.

Igen, kéretik lekeverni nekem egy pár taslit minden elmaradt bejegyzés után, szégyellem magam össze-vissza. Elég zúzós időszakunk volt.
Az első komoly probléma: visszagondolni arra, mit írtam utoljára, olyan rég volt.  A második: visszaemlékezni minden apró részletre, mert olyan gyorsan történt. Ezért kéne blogot írni, vagy mi a szösz... hátha akkor nem felejteném el. Szóval, igen, zsebreteszem a lecseszéseket, és ismét itt vagyok, hogy elárasszalak titeket kis életünk minden részletével. Ha nem is minden részletével, de bőven eléggel ahhoz, hogy megnyugodjon a lelketek. ;)

Az utóbbi két-négy nap a hangulatunkat tükrözi: szakad az eső, de úgy, hogy az elképesztő. Oké, hogy ősz, de amíg Bristolban voltam, egy egész ősz-tél alatt nem esett le ennyi víz, mint itt vasárnap óta. Ez valószínűleg összefüggésben állhat a kivételesen sz*r nyárral... vagy csak Brighton ilyen hely.

Mi történt azóta? Ment a meló, mindhárman dolgozunk, mint a kisangyal... szorgosan, mint a hangyák, hordjuk össze a pénzt, és egy egész takaros kis kupac összegyűlt már. Annyi, hogy ebből már költözni is tudunk. Erről kicsit később írok majd, de csak óvatosan olvasni - füstölni a fog a bejegyzés a méregtől, és jó lecke lesz azoknak, akik a jövőben ideköltözésre adják a fejüket.

Körülbelül két hete antibiotikumon élek - begyulladt az arcom, és egyik napról a másikra kétszer akkorára nőtt az egyik, mint a másik. Nem volt igazán szép látvány... most már nem csak úgy viselkedtem a bárpult mögött, mint egy troll, hanem úgy is néztem ki. Úgyhogy jártam orvosnál is, kétszer... az első doki antibiotikumot írt fel, a második doki másikat - most már kezdek emberként kinézni. Szerencsére az első pár nap után javult annyit a dolog, hogy simán tudok dolgozni, és a vendégek nem is nagyon veszik észre, úgyhogy most már alakul a dolog... és így a következő levél közepén már határozottan javul a tendencia. A komoly nehézséget az okozza, hogy antibiotikumra nem igazán szabadna alkoholt fogyasztani... ez remek tréning. Aki ismer, az tudja, hogy bártender létemre egyáltalán nem vagyok nagy alkoholpárti, részeg nem is voltam életemben azóta se, és bár imádom a finom koktélokat, főleg a komolyan vehető dolgokat, de az életritmusomon az nem változtat, hogy nem ihatok, egyszerűen kizárt, hogy hiányozzon. A probléma abból fakad, hogy nekem munka közben néha kóstolgatnom kell. A shakelt italokat, meg a pohárban összeborított dolgok nem igazán érdekelnek... erre van a mérce, pontos az állandóan. Egyedül az előre facsart lime/citrom savanyúságának fokozatos vesztesége lehetne problémás, de igazából elenyésző rövid távon. A gondot a keverőpoharas, klasszikus italok okozzák (Martini, Manhattan, Old Fashioned), amiket keverés közben folyamatosan kóstolgatni kell, hogy ellenőrizzem, eléggé hígul-e a jég... Ha erős marad, letépi a vendég arcát, és teljesen élvezhetetlen az alkoholtól, ha túlvizesedik, akkor meg ihatna hideg vizet is. Úgyhogy ez egy marha jó tréning volt... már szemre látom, mikor jó valami. Nagyon durva, mintha elveszítettem volna egy érzékszervet. Igazából még kóstolás után kiköphettem volna a dolgokat, nade kérem.. hogy fest egy köpködő bártender a pult mögött, főleg, ha a te italodon dolgozik? Én nem számítanék sok jóra.

Munkahelyen minden oké. Lecsillapodtak a kedélyek, kisfőnök és nagyfőnök zöldágra vergődtek, a kicsi azt csinálja, amit a nagy szeretne, és béke van, meg nyugalom. Két munkatársam is távozik a héten... egyik Vietnamba, másik Izlandra megy haza. Főleg az izlandi srác, nagyon hiányozni fog. Jó gyerek. A hét felét továbbra is egyedül viszem, a forgalom alakul... mostanában simán a háromszorosát hozom a bevételnek, mint az első hetekben. Épül a törzsvendég kör, már egy pár névre is emlékszem... továbbra is nagyon élvezem. Kivéve, amikor az időjárás miatt egy teremtett lélek nincs az épületben, mert az nagyon unalmas. Mostanában már lenn tartom a táskám a pult alatt, és ha már senki nincs benn, elfogyott a munka (minden üveg és a teljes backbar csillog-villog, hűtők kitakarítva, stb), akkor előkerülnek az angol tankönyveim, és tanulok a pult alatt. Nyelvanozgatok, építem a szókincsem, és így tovább. Szereztem egyébként egy zseniális tankönyvet, két cd-s hanganyaggal... a címe: szabadulj meg az akcentusodtól. Külföldi diákoknak, és akcentusos anyanyelvűeknek (skótoknak-walesieknek, new castle-ieknek =P) készítették a könyvet, akik munkájukhoz szüksége van az RP kiejtésre (BBC english. =P), és egy teljes kiejtési, hangképzési tréning, Londoni színész sulik programjai alapján. Egyesével a teljes angol fonetika, hangonként tanít, gyakoroltat, különbségeket mutat be... eddig iszonyúan hatékonynak találtam, és minden leckében újra és újra megvilágosodom. Pedig azt hittem, ezt nehéz könyvből tanulni. Kíváncsi leszek 5-8 hónap múlva, milyen eredménye lesz.
Mi mást lehet még csinálni? Tegnap előtt például unalmamban saját gyümölcstea elkészítésébe kezdtem... szépen lassan, forró vízzel kísérletezem ki a fűszerek hatását, citrushéjakkal próbálkozom, meg ilyenek... ha már egyszer ráérek.

A hétvégék is egyre keményebbek... körülbelül másfélszeresére emeltük a hétvégi profitot is. Sajnos az általános neveletlenségből fakadóan a tip ezzel nem mindig korrelál, de még mindíg nem kellett kajára költenünk fizetésből, mióta itt vagyunk, elélünk nagyon szépen csak a plusz adómentes jövedelemkiegészítésből is. Köszönöm szépen minden kedves, jólnevelt vendégemnek. Vannak viszont nem kedves, és nem jólnevelt vendégek is, mint például a múlt szombati húszfős leánybúcsú... a nagyfőnök nyomására, mire üres volt a bár, beengedtük őket. Azonnal megitták Cosmopolitan formájában az egyetlen üveg maradék triple-secünket, majd egy üveg Kahlúa kávélikőrt is, B52 formájában... 400 fontot hagytak nálunk egy penny tip nélkül, visítoztak, szétszedték a bárt, f*sz alakú vízipisztolyból vodkát lövöldöztek, a többi vendégünk egy kanál abszintban képes lett volna megfojtani az összeset, én meg nagyon szívesen adtam volna egy egész pohárral annak, aki kért volna erre a célra. 400 font ide vagy oda, még a nagyfőnök is szinte térden állva könyörgött, hogy zavarjuk már ki a bárból azokat a hülye q*rvákat, ajtón kívül akarja látni őket. A végén elég hulla hangulat volt... mindketten harapósak voltunk a kisfőnökkel... amíg egy pumuklihajú vendégsrácnak ki nem gyulladt a haja egy gyertyától, mert miután kifüstölögte magát, vagy fél órán keresztül szakadtunk a röhögéstől a pult alatt. Lényeg, hogy utállom a leánybúcsúkat, és észrevételeim szerint, ha a férfiak nagy többsége tudná, mi történik egy ilyen helyen, úgy kiábrándulna a női nemből, hogy kihalna az emberiség. Ott álltunk, és szörnyülködtünk, nézve a kulturáltnak még józanon se nevezhető nőstényegyedeken, hogy atya ég, ezek közül egy nemsoká megházasodik, szaporodni fog... és egyébként is. Uff. Sokkoló. Az ember sok mindent lát a pult másik oldaláról.

A lányok is jól elvannak - kicsit unják a sushitekergetést, de ez se fog örökké tartani. Viszont néha meló után kapnak maradék sushit... Ilyenkor szépen kiülünk a műfűre a Jubilee Square-en, és rúdból harapom a sushit. Piknik. Egy ilyen alkalommal körülbelül egy heti fizetésünket esszük meg sushi formátumban, és annyi a kaja, hogy prioritásokat kell felállítani. A romlandót (sült kacsa, lazac, tonhal) esszük meg először, a zöldséges dolgok meg mennek a hűtőbe, és reggelinél megesszük a jövőheti fizetés értékét is, ingyen. Csak én élvezem, hogy a lányok sushibárban dolgoznak?

Lassan vége van az ínséges időknek - óriási pénzmennyiséget teremtettünk elő két hónap alatt, lakásra. Jövő hét után félretesszük a költözésre szánt összeget, és visszaáll a normális családi pénzmanagement. A lányokra, és az eddig tanúsított önuralmukra is nagyon büszke vagyok. Végre ők is vásárolgathatnak majd egy kicsit ezek után, megérdemlik bőven.

A feketeleves a végére maradt. Lakáskeresés. Egyáltalán nem egyszerű. Sőt. Az előre egy hónap lakbért és másfél hónap depositot előre könnyebb volt előteremteni az ügynökségi díjakkal együtt, mint zöldágra vergődni egy ügynökséggel. Most már értem, hogy miért gyűlöli itt minden lakáskereső teljes szívéből az ügynökségeket, és miért akar mindenki privát landlordtól bérelni. Egyszerűen nem lehet velük tárgyalni. Az még hagyján, hogy a nagyja csak akkor áll szóba veled, ha legalább hat hónapja dolgozom ugyanazon a helyen... Ami nekem természetesen nincs meg. Sebaj, beszéltem a főnökkel... azt mondta, hogy hülyeségeket beszélek, már Március óta náluk dolgozom, miért mondom, hogy nincs meg a hat hónap. Mondom oké, már csak a lányok főnökével kell beszélni. Erre visszaírt nekem egy másik ügynökség, hogy 12 hónap munkaviszony, vagy előre kell fizetni hat hónapot. Vagy kezes. Erre nagyon csúnyán elkáromkodtam magam. Van ebben az országban bárki is, aki 12 hónapot egy helyben ledolgozik?! És költözni is akar. Atya ég. Komolyan, most tényleg. Aki nem dolgozik még 12 hónapja, az dolgozzon tizenkét hónapot a viadukt alulról, kartondobozból, hogy aztán majd költözhet? Ez legalább olyan idióta hozáállás, mint hogy csak tapasztalattal keresnek embereket. Igen, értem, hogy szűrni akarják a fizetésképtelen embereket, és csökkenteni a kockázatot, ez rendben is van. Ingatlanbefektetőként én is így gondolkodnék. Azt mondom, legyen full time munkája a bérlőknek, vagy hozzon kezest, igen. Legyen nyugodtan három hónap munkaviszonya. De utána? Pont olyan egyszerű kirúgni valakit három hónap után, mint 3 és fél év után. Vagy pont annyira nem egyszerű, ahonnan nézzük. Egyszerűen felesleges és bosszantó. Arról nem is beszélve, hogy nincs joguk erről papírt kérni, a főnököm meg azt mond, amit akar. Még jó, hogy az én főnököm felől én már jó ideje ott dolgozhatok... jól végzem a munkám, szeretnek a vendégek, és a saját munkaóráim/órabérem árán is védem a főnök profitját, és ezt nagyon jól tudja. Meg is van az eredménye. Remélem, fogunk találni tárgyalóképes ügynökséget, vagy hat hónapot csinálunk a munkaviszonyunkból. Legrosszabb esetben meg itt maradunk még egy darabig, a nagyon sok sétát leszámítva nem is rossz.

Na, mára ennyi voltam... a végén egy kicsit felhúztam magam, de nyugalom van most már. Mély levegő, és ezt is meg fogom oldani, mint mindent. Csak keményen és optimistán.

2 megjegyzés:

  1. Most itt azért megvédeném a leánybucsús parti résztvevőit, és ezúton szeretnék gratulálni a partiszervezőnek, f.sz alaku vizipisztolyt én ugyan még nem láttam, de tetszik az ötlet, sztem egy leánybucsúnak igen is elvetemültnek kell lennie, utolsó és egyben legális alkalom a durválkodásra, na és azért sztem a pasikat sem kell félteni ők mit alkothatnak egy legénybucsún, kezdjük csak a másnaposok 1 és 2 c filmekkel :) Persze megértem h neked annyira nem volt poén :)

    Amit kérdezni akarok az akcentussal kapcsolatban: el akarod vesziteni a magyart és a britet felvenni v egyáltalán semmi akcentust nem akarsz? Mert olyan nyilván nem létezik. De sztem a britre válts, nekem az nagyon bejön :) Shál wi dánsz? XD olyan királnynői. Nem hiába van királynőjök :D

    Én is unom már a sushi tekergetést, de még mindig nem tudok németül, szal még jó. (nem mintha bármi effortot is fektetnék a nyelvtanulásba :D )

    Na csak ennyit akartam. Lakás keresés sucks. Asszem csak otthon adnak boldog boldogtalannak nulla papir nélkül albit. Mi is eltoltuk egy félévvel tutira.

    VálaszTörlés
  2. Kriszta:
    Igen, elvetemültnek kell lennie, nem is azzal van a baj... hanem hogy ha ilyen bulit terveznek, menjenek erre felkészült helyekre. Nagyon sok szórakozóhely van, egész Brighton erről szól... Ne olyan helyen visítozzanak, ahová az emberek lazulni járnak nyugiban, egy jó ital mellett. Ide ennyien be se férnek rendesen, és teljesen ki volt akadva a többi vendég, és az egész étterem is rajtuk. Ötször ekkora készlettel, kettővel több emberrel, és kétszer ekkora beltérrel mi is szívesen láttuk volna őket.

    Akcentus: először kijavítom a kiejtésem, hogy úgy szóljanak a hangok, ahogy kell, és ne legyenek felismerhetetlen szavak. Aztán majd meglátjuk. Valószínűleg british lesz belőle. Főleg azért, hogy benne maradjak a helyiek komfortzónájában. (Megj: a BBC English mellett Queens englishnek is hívják). Teljesen eltűntetni nyilvánvalóan nehéz,és apró szépséghibák mindig is maradni fognak, de ne mondja senki, hogy nem tettem az ügy érdekében, és nem próbáltam beilleszkedni.

    VálaszTörlés