2013. december 2., hétfő

Utolsó nyugodt napok - The winter is coming...

Azaz Christmas, inkább. Az jön. Karácsony, de nagyon.

Az utolsó pár napban olyan lusta voltam, amennyire csak lehet. Megígértem a főnökömnek, hogy semmi értelmeset nem csinálok itthon. Ő azt javasolta, hogy nézzek egész nap tévét, és zsibbasszam le az agyam. Azt hiszem, a zsibbasztásnak nagyrészt eleget tettem... bár még így is több agyi tevékenységet végeztem, mint a legtöbb ember általában. Elég sokat játszottam, lazítottam... néztünk Kittivel filmeket, játszottunk együtt... kereskedni (azaz még csak gyakorolni) sajnos nem tudtam (természetesen az egyetlen egész hetes szabadságomnak pont az amerikai hálaadás hetére kell esnie, amikor az amerikai kereskedők pulykatúladagolástól ájultan fetrengenek otthon, úgyhogy piaci tevékenységnek még akkor sincs nyoma se a héten, amikor véletlenül nyitva van a piac) úgyhogy ez mostmár januárra marad.

Kínaizni sikerült... ahányszor megyek valahová, mindig meghallgatok egy leckét, itthon meg úgy látom, reggel megy a legjobban. Amikor még csend van, és mindenki alszik, bevonulok a kis tanuló szobámba, és kiírkálom leckénként az írásjegyeket, gyakorlom kicsit a hangsúlyokat, és így tovább... jó lesz ez, nem sietek sehová.

Tegnap bementem a munkahelyemre a beosztásomért - megkaptam egész decemberre, és január első hetére. Az egyik kedvenc munkatársam így fogadott: "Rohanj, fuss, menekülj amíg tudsz, menj innen és vissza se gyere" Csak hogy a helyzetet illusztráljam. Karácsonyi hangulat, égők, fények, (szinte) minden nap élő zene, amikor igen, akkor napi kétszer, számítások szerint napi 1000+ vendég... hétfőn is nyitva leszünk, a legkorábbi műszak nem tízkor, hanem kilenckor kezdődik, és valószinűleg sokkal később is végzünk, mint általában. Az első héten 2, a többi csak heti 1 szabadnap. Ahogy számoltam, laza becsléssel 60+ órásra jön ki minden hét... (az első csak 50+ra), és lesz egy két hetes periódus, ahol 11 napot fogok dolgozni zsinórban, és ebbe a 24-25-26 is beleesik. Aztán meg lesz három szabadnapom, utána szilveszter, és még egy szabadnap. Az lesz a végső hajrá, amit izomból és idegből kell majd végigtolni. Egyébként örülök neki, mert ebben a szakmában a december a pénzkeresésről szól. Ettől függetlenül bőven karácsonytúladagolásom lesz, munkahelyen kívül szerintem az ünnep bármilyen jelére agresszívan fogok reagálni, és karácsonyi díszeket, pásztorbotokat és egyéb giccses cuccokat fogok mindenkinek a fejéhez vágni, aki csak emlékeztetni is próbál a karácsony létére, amikor nem muszáj. Alapvetően allergiás vagyok a karácsonyra, de ez rá fog tenni egy lapáttal. Itthon azt hiszem, inkább csendes tagadásba fogok temetkezni, a munkahelyen meg vigyorgok, mint a tejbetök. Azt hiszem szerezni fogok egy műsorlistát a melóhelyről, és úgy fogom kihuzigálni karácsonyig, mint egy adventi naptárat.

Kitti szerint már csak azért is kemény lesz, mert náluk már kezdenek előbújni az alsóbb, kevésbé intelligens rétegek is (kapucnis, tréninggatyás, leginkább állami juttatásból élő, kicsit nehezen érthető akcentusú figurák), a kevésbé intelligens, de annál hajmeresztőbb rendeléseikkel... ilyenkorra ők is összeszedik a pénzüket, és beülnek egy karácsonyi bulira az olcsó szórakozóhelyek helyett. Átlalában a minőségi dolgok helyett a mennyiségre mennek, és Kittit már tegnap őrületbe kergették (sztori: kér valami alja cuccot, aminek minőségi helyen a nevét sem ismerik, kiakad, rendel 20 shotot, aminek a nagyfőnöknél lealkudja 1/3-al az árát, mert az neki drága, és huszan vannak, a végén pedig leveteti az autómatikus szervízdíjat, mert ő a kiszolgálásért nem fizet... és szerintem a főnök hülye, hogy ilyennek engedményeket ad). Szóval vicces lesz, ebben majdnem biztos vagyok. Ezért jó egyébként a shaker többek közt... ha kicsit jobban felidegesítnek a kelleténél, akkor azonnal le tudom adni a fölös dühöt és energiát egy kicsit aggresszívabb rázással. Olyankor általában nem mernek hozzám szólni.

 Ma még megnézzük a szünet előtti utolsó walking dead részt, lazítok este egy kicsit, holnaptól pedig karácsonyi zombie üzemmód. Januártól pedig visszatérek a normális emberek sorába, és megint csinálok valami kreatívat. Van már jó néhány tervem, de azokról majd akkor. Remélem, tudok majd azért egy kicsit új sztorikkal helyzetjelenteni decemberben - ha nem, akkor bocs. Mára megint ennyi, sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése